close






 



 


很極端對立的兩個字嗎 


 


我坐在圖書館桌前的同時 


 


有多少人正面對這樣的掙扎 


 


 


 


在保溫箱裡的早產兒求生


 


求那一絲絲可以活下去的氣息及可能


 


而有生活不如意的人求死  


 


只要可以不用去面對窘境



 


活著的目的是什麼?


 


花了一輩子的時間尋找


 



 


到閉上眼、放手了之時  


 


有的人領悟到了


 


有的人仍找不到


 


好沉重吧


 


    


 


我在這讓人屏息的冬天裡  


 


思緒變得又鈍又冷   


 



 


 


我試著想些得花很多時間去思考的問題


 


讓腦袋別跟著凍僵



 


 


都是這英美文學作品與文化啊  


 


我是這樣的投入其中而無法自拔 


 



 


Michelle's blog 讓我沉浸在尋找的過程裡


 


Elisabeth Kübler-Ross, M.D., a Swiss-born psychiatrist, a pioneer in near-death studies and the author of the groundbreaking book On Death and Dying once said, “It’s only when we truly know and understand that we have a limited time on earth — and that we have no way of knowing when our time is up — that we will begin to live each day to the fullest, as if it was the only one we had.”


 


 


 


 


這是答案嗎?


 



 


 



看見晴朗藍天


 


希望你們都可以溫暖滿滿


 


 


 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    IVORY 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()